Bagaimana mempunyai mImpi yang Anda Mahu

Share:




Mimpi boleh mempunyai kesan yang kuat ke atas kehidupan bila kita bangun.Mereka mencerminkan harapan dan kebimbangan tentang masa depan kita dan juga membantu kita semula masa lampau kita. Sama ada anda mahu belajar bagaimana untuk kita bermimpi (iaitu secara aktif mengawal dan menyedari impian anda semasa tidur) atau anda hanya mahu belajar bagaimana untuk mempunyai mimpi yang lebih menyenangkan, terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan sepanjang hari dan sebelum anda pergi ke tempat tidur untuk mempunyai impian yang anda mahu. Jika anda ingin tahu bagaimana untuk mengawal mimpi anda, lihat Langkah 1-9 untuk memulakan.



1) Tidur lebih awal. Satu kajian tidur yang dijalankan pada tahun 2011 untuk Tidur dan Irama biologi yang membuat kesimpulan bahawa pelajar universiti yang berjaga kemudian cenderung untuk mempunyai impian lebih menyenangkan berbanding mereka yang pergi tidur lebih lewat. Jika anda mahu impian anda untuk menjadi lebih menyenangkan, kemudian cuba tidur sekurang-kurangnya satu jam lebih awal setiap malam dan lihat jika yang mempunyai kesan positif ke atas impian anda.


2) Mengawal diet anda. Mimpi buruk boleh dicetuskan oleh pelbagai perkara, termasuk snek lewat malam, alkohol, kafein, atau rokok.Jika anda mempunyai mimpi buruk berterusan, kemudian mempertimbangkan memotong bahan-bahan ini, dan tidak makan selama dua hingga tiga jam sebelum anda pergi ke tidur. Ini akan memberikan anda masa yang cukup untuk menghadamkan makanan anda dan akan membawa kepada tidur yang lebih nyenyak.


4) Jika anda serius untuk mempunyai impian yang lebih mendalam dan lebih menyenangkan, maka anda perlu mengelakkan kafein selepas kira-kira tengah hari. Anda mungkin merasa bahawa anda memerlukan tenaga tambahan, tetapi ia akan membuat ia lebih sukar untuk anda untuk tidur


5) Walaupun anda mungkin berfikir bahawa meminum segelas wain sebelum tidur akan membantu anda tidur, ia sebenarnya akan membawa anda untuk mempunyai tidur yang kurang nyenyak. Dan jika tidur anda supaya tenang dan anda mahu untuk benar-benar mengawal impian anda, maka ini akan membuat ia lebih sukar untuk dilakukan.


6) Tangani tekanan. Sering kali, impian negatif mencerminkan tekanan atau kebimbangan kita mengalami dalam kehidupan harian kita. Cuba untuk tidak menyentuh mengenai perkara-perkara ini semasa anda meletakkan di atas katil cuba untuk tidur. Sebaliknya, mengambil masa untuk membersihkan kepala anda dan memikirkan perkara-perkara yang positif. Semakin anda memberi tumpuan kepada mempunyai kehidupan luar yang kurang tekanan, lebih banyak menenangkan kehidupan dalaman anda dan impian anda akan menjadi.



7) Ada satu rutin tidur yang lebih santai. Adalah penting untuk mengurangkan ke dalam tidur dan mempunyai rutin bersantai, seperti minum teh herba atau membaca buku, sebelum anda jatuh tidur supaya impian anda kurang cenderung untuk menakutkan atau mengganggu. Cari apa sahaja yang paling sesuai untuk membantu anda tidur dan berpegang kepada corak yang anda telah maju. Cuba untuk menolak apa-apa pemikiran tekanan atau menyakitkan dari fikiran anda sebagai anda mengurangkan ke dalam tidur.


8) Elakkan menonton ganas, menakutkan, atau filem sebaliknya tertekan dan televisyen menunjukkan sebelum tidur, kerana ini boleh menyebabkan mimpi buruk.Jika anda ingin tidur yang lebih tenang, matikan semua rangsangan visual sekurang-kurangnya setengah jam hingga satu jam sebelum tidur. Ini bermakna tiada telefon, tiada TV, tiada komputer, dan apa-apa lagi yang akan membuat ia lebih sukar untuk anda untuk menukar fikiran anda kira dan mempunyai tidur yang lebih nyenyak.


9) Letakkan mawar di dalam bilik tidur anda. Ahli-ahli sains menjalankan satu kajian di mana impian wanita didedahkan dengan bau bunga ros sepanjang malam selama 30 malam, dan dilaporkan mempunyai impian lebih menyenangkan daripada biasa. Adalah dipercayai bahawa aroma menimbulkan emosi yang positif, yang seterusnya menjadikan impian lebih menyenangkan.Anda juga boleh menggunakan minyak mawar wangi, losyen badan, atau lilin. Pastikan untuk meniup lilin sebelum tidur, walau bagaimanapun, untuk mengelakkan kebakaran.

No comments