Bagaimana Nak Mempromosikan Produk Affiliate di Laman web anda

Share:




Bekerja dengan pengiklan affiliate boleh membawa hasil kepada laman web anda dengan usaha yang minimum di pihak anda. Jika anda mengambil masa untuk mempromosikan produk tertentu atau syarikat, anda dapat lihat pulangan yang lebih tinggi daripada program ini.




arahan

Promosi Produk Affiliate di Laman Anda


1
Mempromosi produk yang secara langsung berkaitan dengan kandungan laman web anda. Anda akan mempunyai nasib yang lebih baik mendapatkan wang dari satu affiliate yang berkaitan dengan salinan di laman anda. Pengiklanan telefon baru mungkin tidak akan memperolehi banyak wang anda jika laman anda adalah tentang anjing, misalnya.

2
Cuba untuk mempromosikan produk dengan menggabungkan ia ke dalam teks laman web anda. Ini adalah yang paling mudah dilakukan jika anda mempunyai blog. Anda boleh menulis ulasan produk cepat atau secara peribadi mengesyorkan produk.

3
Gunakan pautan grafik yang bekerja dengan reka bentuk laman web anda. Jika anda hanya menampar iklan banner di bahagian atas halaman anda, ia kurang berkemungkinan untuk mendapatkan klik-lewat daripada iklan yang lebih kecil yang bekerja dalam reka bentuk.

4
Memulakan senarai e-mel opt-in untuk menghantar e-mel kepada bakal pembeli. Ini adalah peluang yang baik untuk secara peribadi mengesyorkan produk dengan link ke laman web anda atau affiliate.

5
Pilih iklan yang menawarkan diskaun atau freebie. Sesetengah program affiliate boleh digunakan untuk menetapkan harga kupon khas, sementara yang lain menawarkan diskaun yang sama kepada semua ahli gabungan. Semakin eksklusif tawaran anda seolah-olah, lebih cenderung pengunjung adalah untuk klik pada pautan.

6
Pertimbangkan menggunakan program iklan di luar, seperti Google Adwords, untuk mempromosikan link affiliate anda. Pastikan jenis pemasaran dibenarkan oleh terma-terma program affiliate.

7
Jangan lupa untuk menggunakan pengoptimuman enjin carian (SEO) alat untuk mendapatkan laman web anda disenaraikan dengan enjin carian utama. Anda perlu membina asas pelanggan yang kukuh. Tanpa pelanggan, semua pengiklanan anda akan menjadi sia-sia.

No comments